Bila syaiton

Islam, sudut pandang

Aku tidak dapat membohongi diriku sendiri.

Bila syaiton itu cantik, dan sekali aku menatapnya.
Aku tidak akan lari darinya.
Bahkan mungkin aku akan mencintainya.

Sungguh sangat rendahnya iman pada diri ini.
Sungguh sangat lemahnya diri ini.
Sungguh tiada yang mampu menolongku dari fitnah dunia ini, kecuali pertolongan dari diriMu Ya Allah.

Ampunilah aku.
Aku hanyalah hambaMu yang lemah iman, tidak pandai bersyukur, dan tidak pula pandai bersabar.
Kuatkanlah imanku kepada Mu, kepada agamaMu, dan mudahkanlah mengikuti sunnah-sunnah yang telah Engkau ajarkan kepada Rosul Mu.

Ya Allah, kuatkan lah pundak ini agar selamat di dunia yang fana.
Semoga aku termasuk kedalam golongan orang-orang yang Engkau cintai.

Leave a Reply

